Recyclage
Sociaal kapitaal en Organisatie Enterprise Excellence

Wecycle

Wecycle heeft dankzij een doorgedreven klantensegmentatie een beter zicht op de behoeften van de klant.

Strategische uitdaging

Wecycle zamelt elektrische apparaten en energiezuinige verlichting in en garandeert een optimale recycling. Om verder te groeien wil het:

  • de dienstverlening optimaliseren.
  • organisatieaspecten zoals aangiftes, processen en IT-systeem verbeteren.

Aanpak

Segmentatie

Het vertrekpunt was een klantensegmentatie. Van elk segment werden de behoeften in kaart gebracht. Dit mondde uit in goed zicht op de gesegmenteerde value proposition en de value drivers bij elk klantensegment.

Herontwerp

Op basis van deze behoeftebepaling werden ‘to be processen’ geoptimaliseerd. Een aanpassing van het IT-systeem om dit alles te ondersteunen drong zich eveneens op.

Implementatie en follow-up

Möbius bleef tijdens de implementatie Wecycle ondersteunen en stuurde bij waar nodig. Tot op de werkvloer werden de nieuwe processen verankerd in de organisatie.

Resultaat

Wecycle ervaart een betere interactie met zijn klanten:

  • de doorgedreven klantensegmentatie geeft een helder zicht op de behoeften van elk type klant.
  • een betere match tussen de klantenbehoeften en de eigen organisatie, zowel in de werkprocessen als in de IT-toepassingen.

Möbius ontzorgt mij.

Jan Vlak, Directeur
Wecycle

Bedankt voor het lezen